A legtöbb magyar vállalkozás érzékeli a klímaváltozás hatásait, a cégek 50 százalékának van környezetvédelemmel kapcsolatos célja, szemben a 41 százalékos uniós átlaggal, ugyanakkor mindössze 18 százalékuk fektetett környezetvédő projektekbe.
A forráshiány miatt csak a hazai vállalkozások 15 százalékának van környezetvédelmi szakértője, az EU-ban ez eléri a 23 százalékot, bár ez a cégmérettel és az iparági szerkezettel is összefügg. A felmérés szerint a magyar vállalkozások a klímaváltozás hatását az üzleti működésre kisebbnek vélik, mint uniós társaik, csupán 16 százalékuk számít nagy hatásra, szemben az uniós 23-mal.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából kiderül az is, hogy a hazai vállalkozások mindössze 18 százaléka fektetett környezetvédő projektekbe, ez kevesebb mint az uniós átlag fele. További 35 százalékuk csak tervezi az ilyen befektetéseket. Ez utóbbi azt is jelenti, hogy megfelelő (költségvetési és/vagy EU) támogatás esetén szívesen ruháznának be ilyen céllal (is).
Energiahatékonyságot javító fejlesztést viszont közel azonos arányban valósítottak meg a hazai cégek és uniós társaik, 36 százalékos arányban. Ezzel az összes vállalati beruházás 11 százaléka részben erre irányult, ami meghaladja az unió 8 százalékos átlagát.
(MTI, fotó: freepik)