Zöldmánia

Fenntarthatóságért díjazták a Coca-Colát

A fenntarthatóbb jövő eléréséhez hozzájáruló vállalati projekteket díjazta harmadik alkalommal a Trade magazin. Azok a cégek vehették át a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat, amelyek vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint a vásárlók, fogyasztók előtt.

Az idén először a Coca-Cola Magyarország is a díjazottak között szerepelt, a szelektív hulladékgyűjtés országos elterjedését segítő programjának köszönhetően. A cég tavaly indította el országos kampányát azzal a céllal, hogy felhívja a lakosság figyelmét a szelektív hulladékgyűjtés jelentőségére. A kampány folytatásaként, a Nem vagyok szemét! programban közösségi pályázatot hirdettek hazai vállalkozások, intézmények, szervezetek, közösségek számára, ennek során az idén 166 szelektív hulladékgyűjtő szettet osztottak ki a pályázók számára. A kihelyezett edényeknek köszönhetően 150 ezer ember számára vált elérhetővé a szelektív hulladékgyűjtés.

A kampányt 2021-ben egy kupakkódfeltöltő nyereményjátékkal is népszerűsítette a vállalat, amelynek során a résztvevők környezetbarát ajándéktárgyakat nyerhettek. A program sikerét a körforgásos gazdaságról és az újrahasznosítás előnyeiről, a szelektív hulladékgyűjtés mikéntjéről szóló oktatási anyagokkal segítették.

A cég 2017-ben hirdette meg Hulladékmentes Világ stratégiáját, célul tűzve ki, hogy 2025-ig száz százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolóanyagait – ez a cél Magyarországon már teljesült –, valamint a felhasznált csomagolóanyag száz százalékának megfelelő mennyiséget gyűjtenek vissza 2030-ig. A vállalat üdítőitalainak palackjai PET-műanyagból készülnek, amely teljes egészében újrahasznosítható: a körforgásos gazdaságban például palack készülhet belőlük újra és újra. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a megfelelő helyre kerüljenek a szelektív hulladékgyűjtés során.

A Nem vagyok szemét! program következő etapjában az edukáció kapja a fő szerepet: videók és interjúk segítségével mutatják majd be a szelektív hulladékgyűjtés jelentőségét a szélesebb közönség számára és egy kutatással is kiegészítik a programot, amelyből szeretnék jobban megismerni a fogyasztók kihívásait a körforgásos gazdaságba való intenzívebb bekapcsolódáshoz.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK