Zöldmánia

George Clooney „feketézik” az éghajlatváltozás ellen

A George Clooney szereplésével készült The Empty Cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre.

A The Empty Cup (Az Üres Csésze) elnevezésű kampányban George Clooney, a márka nagykövete egy üres kávéscsészét tart a kezében, annak a kockázatnak a szimbólumaként, amellyel világszerte rengeteg kávétermelő szembesül napjainkban, és akik közül több mint 140 ezer farmer szorosan együttműködik a Nespressóval. A klímaváltozás jelenleg a vadon termő kávéfajták 60 százalékát veszélyezteti, és 2050-re a kávétermesztésre használt földterületek a fele alkalmatlanná válhat a megművelésre. A jobb Arabica fajták különösen érzékenyek az erőteljes időjárási sokkhatásokra.

A kiváló minőségű kávé megóvása és jövőjének biztosítása már húsz éve központi szerepet játszik a Nespresso stratégiájában. A 2003-ban az Esőerdő Szövetséggel közösen létrehozott Nespresso AAA Sustainable Quality Program célja, hogy fokozza a termés mennyiségét és minőségét, miközben védi a környezetet és javítja a termelők és közösségeik életminőségét.

George Clooney elmondta: „Az éghajlatváltozás valós veszélyt jelent, és a kávétermelők a frontvonalban állnak. Létfontosságú, hogy ezeket a közösségeket támogassuk abban, hogy pénzügyi és környezeti szempontból ellenállók legyenek, és hogy ne csupán túléljenek, hanem boldoguljanak és növekedjenek is. Ez a gondolat áll a Nespresso törekvéseinek középpontjában. Ám mindez többről szól, mint a kávé. Az éghajlatváltozást egyetlen vállalat, sőt egy egész iparág sem képes megoldani. Nagyon gyorsan és határozottan kell cselekednünk, globális szinten. Hatalmas a tét.”

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK