Éves szinten várhatóan három tonna papírt takarít meg a SPAR azzal, hogy az online shopos vásárlások esetén csak digitális szállítólevelet állít ki. A másik újdonság, hogy a futárok ezentúl visszaveszik a korábbi kiszállításokkor használt papírcsomagolást, amit szelektíven hasznosít az üzletlánc.
A SPAR online értékesítési csatornáján keresztül átlagosan napi több száz rendelés érkezik, amihez eddig nyomtatott szállítóleveleket állított ki a vállalat. Ez éves szinten több mint három tonnát jelentett, ami általában a kukákban vagy a szelektív gyűjtőkben végezte.
A hazai áruházlánc környezettudatos intézkedéseinek sorába illeszkedik az új kezdeményezés, miszerint mostantól csak digitális szállítólevelet készít a rendelésekhez, ami az online shopban a Rendeléseim menüpontban érhető el, illetve a vásárlást visszaigazoló e-mailben, csatolmányként kapják meg a vevők.
A papírhulladékok további csökkentése érdekében egy másik újítást is bevezet a SPAR: az online rendelések kézbesítésekor a vásárlók az előző rendelésekből megmaradt, felhalmozódott online shopos papírzacskókat átadhatják a futároknak. A használt papírzacskók a visszagyűjtésnek köszönhetőn így biztosan szelektív hulladékfeldolgozóba kerülnek.