Zöldmánia

Biodízellel működő buszokat vezetnek be Franciaországban

A távolsági buszoknál eddig még nem igazán volt jellemző Európában a bioüzemanyagok használata. A FlixBus a környezetvédelem érdekében változtatni kíván ezen, ezért Brest és Grenoble között Oleo 100-zal hajtott autóbuszokat állított forgalomba.

Napi egy utazás ezen az útvonalon évi 830 ezer megtett kilométert és 200 ezer liter üzemanyagot jelent. Az útvonalon közlekedő két új Volvo 9700DD távolsági busz Oleo 100-zal működik, amit a francia Saipol cég állít elő repcéből. Annak köszönhetően, hogy a vonalon közlekedő két emeletes buszt bioüzemanyag hajtja, legalább 70 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázkibocsátás keletkezik.

Az Oleo 100 teljes mértékben megfelel a legújabb környezetvédelmi kritériumoknak azáltal, hogy megújuló biomasszát alakít át üzemanyaggá. A repcemagot az eljárás során kipréselik, hogy egyrészt GMO-mentes, az állatok takarmányozására szánt növényi fehérjéket, másrészt emberi fogyasztásra szánt repceolajat nyerjenek.

E termelésből viszont csak a többletet használják fel üzemanyag-előállításra, ami így sem erdőirtással, sem a földhasználat megváltozásával nem jár. Az Oleo 100 biodízelnek – amely teljes egészében francia repcemagból készül – 80 százalékkal kisebb a finomrészecske-kibocsátása, eközben a gázolajjal egyenértékű teljesítményt nyújt.

Nem ezek az első biodízellel üzemeltethető buszok a FlixBusnál. A vállalat már 2021 novemberében elindított két Oleo 100 üzemanyaggal működő Volvo autóbuszt Nizza és Toulouse között, 2022 júniusában pedig Vannes és Párizs között is Oleo 100-zal hajtott Volvo buszokat vezetett be. Ez Európában egyedülálló a távolsági személyszállítást végző magántársaságok terén. A cég a svéd autóbuszgyártóval közös együttműködésben döntött a biodízel használatáról, így lényegében a szükséges gyári támogatást is megkapja – írta a vezess.hu.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK