A Gazdasági Versenyhivatal átvizsgálja a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.
A piacelemzés a cégek környezetvédelemre alapuló reklámüzeneteinek jelöléseire és állításaira irányul, megvizsgálva, hogy ezek hogyan befolyásolják a vásárlási hajlandóságot. A fogyasztóvédelmi jogkörű versenyhatóságok Európa más országaiban is figyelik a vállalati kommunikációt, mert a fogyasztók döntéseit befolyásolhatják a zöldüzenetek, például a klímaváltozáshoz vagy a fenntarthatósághoz kapcsolódó reklámok.
A környezetvédelemhez kötődő reklámüzeneteket tisztességtelenül is lehet használni, torzítva a piaci versenyt – indokolta a GVH a vizsgálatot. Rámutattak: a hiteles információkon alapuló fogyasztói döntésektől függ például az energiafelhasználás vagy a hulladéktermelés alakulása, a tisztességes zöldkommunikáció tehát az egész Föld jövője szempontjából fontos.
A vizsgálat jövő nyáron zárulhat. Az eredmények ismeretében a hatóság megállapíthatja, hogy a jogalkotónak milyen tényezőkre érdemes figyelnie egy igazolható, ellenőrizhető, a fogyasztók számára hiteles állítás- és jelölésrendszer kialakításakor. A piacelemzés részletes tudnivalói elolvashatók ide kattintva.
(MTI, fotó: Freepik)