A dm a Black Fridayen az árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet. Ez az idén is így lesz, a november 25-i forgalom öt százalékát egy fontos kezdeményezés támogatására ajánlják fel.
Az idén a fenntarthatósági és szociális szempontokat igyekezett ötvözni a dm. A fenntarthatóság kérdései manapság megkerülhetetlenek, miközben a gazdasági környezet egyre több bizonytalanságot tartogat. Az életminőségünket tekintve a modern háztájik szerepe felértékelődik: a kis területeken művelt földek összeadva jelentős hatásúak talajaink egészsége, a növény- és állatvilág sokszínűsége, valamint élelmiszer-biztonságunk megőrzése szempontjából.
Az egészséges életmód támogatása kiemelt terület a drogéria számára a kezdetek óta, ezért az idén a forgalmuk 5 százalékát az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) és a Zöld Kör egyesület projektjére ajánlják fel, hogy bárki kipróbálhassa a biogazdálkodást. A projekt, amelynek megvalósítása 2023 tavaszától indul, további szakmai együttműködő partnere a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége.
A dm célja, hogy az edukációs programmal olyan tudást adjanak az érdeklődőknek, ami hosszú távon segíti őket és hat az életminőségükre. Támogatni szeretnék a vegyszermentes helyi élelmiszer-termelést, a jó gyakorlatok terjedését a helyi közösségekben. A dm az ÖMKi edukációs aktivitásait támogatja, amely során rendszeresen megjelenő növényvédelmi felhívássorozatot indítanak és megmutatják, hogyan védhetjük meg vegyszerek nélkül a növényeket.
A Giving Friday projekt keretében a Zöld Kör egyesület közreműködésével hátrányos helyzetű kelet-magyarországi iskolákba is elviszik a vegyszermentes növényvédelem tudnivalóit, konyhakertprogramot indítanak el pedagógusok, nevelők és szülők bevonásával és szemléletformálásával, valamint klímavédelmet és alkalmazkodást támogató fejlesztéseket valósítanak meg az oktatási intézményekben.