Zöldmánia

Környezetszennyezők a digitális reklámok?

Az Ebiquity befektetési elemző csoport és a Scope3 károsanyag-kibocsátást mérő cég azt mérte fel, hogy milyen költségekkel és a környezetre gyakorolt hatással járnak a digitális reklámok.

A két cég több mint 375 millió dollár értékű digitális hirdetési kiadást elemzett 43 hirdető 116 milliárd vizuális hirdetésmegjelenítése kapcsán. Az eredmény elég komoly gondokra mutat rá, ami az ágazat felesleges szén-dioxid-termelését illeti. Azt találták, hogy a hirdetési kiadások 15,3 százalékát pazarolják olyan tételekre, amelyek nem termelnek valós értéket, miközben túlzott mennyiségű szén-dioxidot bocsátanak ki.

A jelentés során a Scope3 egy globális iparági referenciaértékeket tett közzé szén-dioxid-kibocsátás mérési adatainak felhasználásával. Ez a márkák számára kiindulási alapot biztosít a reklámbefektetésekhez kapcsolódó szén-dioxid relatív teljesítményének és költségének összehasonlításához, valamint megértéséhez.

Nick Waters, az Ebiquity Plc csoport vezérigazgatója elmondta: „Meggyőződésünk, hogy a szén-dioxid-kibocsátás mértékét a döntéshozatali szempontok alapvető mérőszámaként kell elfogadni azért, hogy a technológiai és médiapartnereket a fenntarthatóság optimalizálására ösztönözzük. ”

Arra is kitért, hogy hogyan csoportosíthatták volna át a cégek a feleslegesen elköltött összeget, ami ráadásul további szén-dioxidot is termel. „Ezt a pénzt olyan híroldalakba lehetett volna fektetni, amelyek magas hirdetési hatékonyságot biztosítanak márkabiztonságos környezetben, miközben támogatják a minőségi újságírást, és a kutatás által kimutatott szén-dioxid-mennyiség kevesebb mint felét bocsátják ki. Együtt fellépve csökkenthetjük iparunk bolygóra gyakorolt káros hatásait.”

Egy adott reklám a kutatás szerint akkor emeli túlzottan vagy feleslegesen a szén-dioxid-szintet, ha olyan webhelyen jelenik meg, amelynek a szén-dioxid-kibocsátása drasztikusan eltér az átlagtól. Ez webhelyenként különböző, és 87-szeres is lehet a különbség. A márkák tehát felelősen dönthetnek arról, előnyben részesítsék az optimalizált kibocsátású médiapartnereiket – írta a kreativ.hu.

(fotó: Freepik)

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK