Zöldmánia

Nem aggódunk a klímaváltozás miatt

A magyarok jobban elismerik a klímaváltozást és annak hatásait, mint az európai átlag, ugyanakkor kevésbé aggódnak miatta. A termékek és szolgáltatások, így a biztosítások választásakor 41 százalék vásárol a fenntarthatóságra figyelve.

A klíma a kutatásban résztvevő magyarok 96 százaléka szerint változott, ezzel szemben az európai átlag 86 százalék. A kutatás szerint 41 százalék vásárol fenntarthatósági fókusszal, míg 27 százalék nem veszi figyelembe ezt a szempontot.

A befektetési szempontok közül az érthető kommunikációt, az átláthatóságot, a várható hozam/szolgáltatás mértékét tartják a legfontosabbnak, míg a fenntarthatósági kritériumok hátrébb sorolódnak – derült ki a Századvég kutatásából.

A felmérésben részt vevők közül senki nem hallott még fenntartható biztosításokról, a többség szkeptikus is azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak hozzájárulni a biztosítók a fenntarthatósághoz a papírmentességen kívül. Arra a kérdésre, hogy választanának-e ilyen terméket, sokan válaszoltak nemmel, tartanak ugyanis attól, hogy a kockázatos befektetések miatt a biztosításuk is drágulhat.

A fenntarthatóságra való nyitottság szempontjából a magyarok 25 százaléka nevezhető szkeptikusnak, ők nem tartanak a klímaváltozástól, és marketingcélnak vélik a fenntartható befektetéseket. Passzív klímatudatosnak 47 százalék vallotta magát, ők némileg tartanak a klímaváltozástól, nem igazán figyelnek oda a fenntarthatóságra, de úgy vélik, hogy tehetünk a klímavédelem érdekében fenntartható befektetéssel. Az aktív fenntarthatóságpártiak tartanak a klímaváltozástól, oda is figyelnek rá, és fontos szempontnak tartják azt a szolgáltatások, termékek választásakor.

(MTI, fotó: Freepik)

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK