Megkezdődött a Lightyear 0 napelemes elektromos autó sorozatgyártása a Valmet Automotive Finnországban lévő üzemében.
A fejlesztés különlegessége, hogy a hatékonyságot először igyekeztek komplex rendszerként értelmezni, vagyis a fejlesztők a tervezés első pillanatától kezdve arra törekedtek, hogy az autó könnyű és áramvonalas legyen, a hajtáslánc pedig kiemelkedően energiahatékony. A Lightyear hat éven keresztül fejlesztette a saját technológiáját, mire elérte a kezdő autógyártók számára az egyik legnagyobb kihívást jelentő lépcsőfokot, a sorozatgyártás kezdetét.
Bár a jelek szerint a gyártás csak lassan fut fel, az idén csupán heti egy autó gurul majd le a gyártósorról, és 2023 első negyedévében kerül sor a termelés fokozatos növelésére. Na persze tömegtermelése nem kell számítani, a korábban bejelentett tervek szerint ugyanis mindössze 946 példány készül az autóból. A vásárlói megrendelések teljesítését még az év vége előtt megkezdődik az addig legyártott darabokkal.
A Lightyear 0 egy 60 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiáját, amely a hírek szerint egy teljes feltöltés után körülbelül 625 kilométerre elegendő. Az autó tetejét közel 5 négyzetméternyi napelemmel borították, amely ideális esetben napi 70 km-rel növeli a hatótávot, felhős időben pedig ennek nagyjából a fele várható. A fogyasztás nagyjából 10,5 kWh körül alakul 100 km-en, ami részben betudható a több mint 200 kilós tömegnövekedésnek: a Lightyear 0 ugyanis 1575 kilót nyom, a korábban emlegetett 1300-hoz képest. A hajtáshoz az Elaphe kerékagymotorjaira támaszkodik. Ezek állítólag 97 százalékos hatásfokúak, így nagyon kevés energiát veszítenek hő és súrlódás formájában.
A Lightyear 0 a legelső olyan sorozatgyártott elektromos autó, amelynek a karosszériájába alapfelszereltségként is napelemet integrálnak. Az ára 250 ezer euró, ami a jelenlegi árfolyamon mintegy 102,9 millió forint – írta a villanyautosok.hu.