A fenntartható befektetések egyre népszerűbbek – különösen Hollywood sztárjai körében. Az elmúlt néhány évben többek között Leonardo DiCaprio és Meghan Markle is a környezetvédelmet zászlajára tűző startupokba fektetett be.
Nyáron Drake, a One Dance énekese összefogott egy környezettudatos pénzügyi startuppal, az Aspiration nevű céggel. Az együttműködés során a cég kiszámítja Drake környezeti hatását, és megoldásokat talál annak kordában tartására, csökkentésére. „Az Aspiration innovatív megoldásai az éghajlatváltozás elleni küzdelemben igazán inspirálók, és remélem, hogy együtt képesek vagyunk felhívni a figyelmet erre” – mondta Drake.
Pharrell Williams, a NERD egykori énekese a Bionic Yarn tulajdonosa és befektetője. Ez egy New York-i székhelyű textilcég, amely a kiselejtezett anyagok újrahasznosítására összpontosít. A társaság újrahasznosított műanyag palackokból készült szövetet értékesít és állít elő.
Meghan Markle a fenntartható befektető kifejezéssel egészítette ki önéletrajzát. A Suits egykori színésznője a Clevr Blends vegán italgyártó cégbe fektetett, amely megalkotta a világ első instant zabtejes tejeskávéját.
Az Oscar-díjas ausztrál színésznő, Cate Blanchett a férjével, Andrew Uptonnal együtt a Sydney Theatre Companyba fektetett, hogy finanszírozzon egy hatalmas zöldenergia-projektet, amely magában foglalja 1900 napelem telepítését a Sydney Walsh-öblében lévő Wharf Színházban. Ma már ezek a napelempanelek adják a teátrum kibocsátásának a 70 százalékát.
Leonardo DiCaprio több környezetbarát befektetéssel is büszkélkedhet. Pénz tett többek között a Beyond Meatbe, a Diamond Foundryba, amely laboratóriumban állít elő gyémántokat, a Runa nevű teacégbe, amely az esőerdők védelmét tűzte zászlajára, a Rubicon nevű fenntartható technológiai vállalatba, a Love The Wild nevű, környezetbarát étkezést megvalósító cégbe, valamint egy tejmentes fagylaltot gyártó társaságba, a Perfect Daybe.
Az idén októberben pedig szintén nem kevés pénzt fektetett be a brit vegán startupba, a LØCI-be. A márka megújuló és biológiailag lebomló anyagok széles skáláját használja, beleértve az újrahasznosított óceáni műanyagot. Ebben a befektetésben olyan hírességekhez csatlakozott, mint Mila Kunis, Olivia Wilde és Eva Longoria.
Az énekes-dalszerző John Legend a Thrive Marketbe fektetett, amely egy teljesen természetes és biotermékeket áruló internetes élelmiszerbolt, amely igyekszik magasabb béreket biztosítani a gazdálkodóknak, miközben előmozdítja a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokat – írta a greenmatters.com.