Zöldmánia

Zöldebbek lesznek a reklámkampányok?

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak.

A fenntarthatóság kérdésével összefüggő kihívásokra a médiaiparnak is válaszolnia kell, az Initiative ezért hozta létre a Ripple médiatervező szén-dioxid-kibocsátási kalkulátort. A Ripple holisztikus tervezést tesz lehetővé a saját, a szerzett, a megosztott és a vásárolt csatornák esetén. Ezzel érvényesül az a fontos szakmai szempont is, hogy a tervezés a saját csatornáktól induljon, továbbá figyelembe veszi az olyan megosztott csatornákat, mint például a márkakereskedői hálózatok. A Ripple-n belül több mint 70 ilyen csatorna található, amelyeknek a listáját az ügyfelek személyre szabhatják. Az eszköz a többcsatornás optimalizálás és a maximális hatékonyság érdekében fejlett algoritmusokat használ.

A kalkulátor segítségével a különböző kampányok környezeti hatása összehasonlítható, eredményeként pedig fenntarthatósági szempontból felelősebb médiastratégiát alkothatunk.

A Ripple a médiakampány megjelenésének helye szerint számolja ki az átlagos szén-dioxid-kibocsátást, amelynek alapját a hordozó felület energiaszükséglete, energiafogyasztása adja, így az Initiative a szén-dioxid-kibocsátást ugyanolyan adatként képes használni a tervezés során, mint a médiatervezésben használt sztenderd mutatókat. Öt kategóriát különböztet meg a kalkulátor: tévé és rádió, kültéri kampány, digitális kültéri kampány, nyomtatott sajtó, digitális felület.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK