A japán autógyártó megkezdte első üzemanyagcellás pick-upjának fejlesztését Nagy-Britanniában, a sikeres teszteket követően pedig kisszériás gyártásba kezdhet. A Toyota ezzel ebben a szegmensben is megnyitja az utat a fenntarthatóság felé.
Az üzemanyagcellás Hilux pick-upot egy újonnan alakult konzorcium, a Toyota Motor Manufacturing UK Ltd. fejleszti. Magát a meghajtórendszert a Toyota Mirai személygépkocsiból adaptálták, és a tervek szerint a Hilux hidrogénfogyasztása kombináltan 0,9-0,8 l/100 km, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 0 g/km (WLTP szerint) lesz. A prototípust már 2023-ban elkezdik gyártani a japán cég burnastoni üzemében.
Az üzemanyagcellás Hilux pickuppal a Toyota egy újabb lépést tesz a szén-dioxid-semlegesség felé. Mivel a hidrogén központi szerepet játszik a fenntartható társadalom felé vezető úton, ez a projekt lehetőséget nyújt a Toyota számára, hogy az üzemanyagcellás technológia más, nagyobb járművekben, járműszegmensben is elterjedjen, hozzájárulva a szén-dioxid-mentesítéshez – írta az agroinform.hu.