Az Aldi Magyarország hetente megjelenő, 40-48 oldalas szórólapja jövőre csak online formában lesz elérhető a weboldalon és az applikációban. A papíralapú szórólap csupán kétoldalas lesz, így évente ötezer tonna papírt spórol az áruházlánc.
Az Aldi 90 százalékkal csökkenti a szórólaphoz felhasznált papírmennyiséget, mivel januártól megszűnik a megszokott papíralapú szórólap gyártása és terjesztése. Ugyanakkor az aktuális akciókat bemutató szórólap online formában változatlan terjedelemben elérhető marad a vállalat honlapján, az aldi.hu-n és mobiltelefonos applikációjában.

Nyomtatott formában csupán egy kisebb, mindössze kétoldalas, az aktuális akciók kivonatát bemutató flyert terjeszt majd országosan a vállalat. A lapon elhelyezett QR-kód segítségével a vásárlók elérhetik az összes aktuális ajánlatot tartalmazó online szórólapot.

Az újításnak köszönhetően éves szinten közel ötezer tonna papírhulladékkal kevesebb keletkezik majd. Az így megtakarított alapanyag, valamint a nagy terjedelmű szórólap előállításának és szállításának megszűnéséből származó karbonlábnyom-csökkenés nem csupán a fenntarthatóságot támogatja, hanem alacsonyabb működési költséget is jelent az Aldi számára.

Az online szórólap és a kétoldalas flyer 60 százalékkal alacsonyabb környezetterheléssel jár, a megtakarítás pedig az áruházlánc szerint lehetőséget biztosít a vállalatnak az áremelkedés fékezésére, illetve a munkatársak bérének további növelésére.