Júniusban vágott bele környezetvédelmi akciójába a Mini, amelynek keretében óceánok és tengerek tisztítására vállalkoztak. Minden egyes eladott modell után egykilónyi szemetet távolítanak el a Földközi-tengerből.
A márka részéről azt a célt tűzték ki, hogy 10 tonnányi szeméttől szabadítják meg a vízi élővilágot, és bár a kampány 2023 júniusáig tart, máris sikerült összegyűjteni két tonna műanyagot.
A szemétgyűjtésben közreműködtek a márka nagykövetei, illetve egy spanyol szervezet, a Gravity Wave is. Az újrahasznosítható anyagok helyes felhasználásának elősegítésével hosszabb távon önkormányzatok működését támogatják, az összegyűjtött hulladékból ugyanis kukák, bútorok és utcai padok készülnek.
A Mini mellett más márkák is küzdenek egy tisztább jövőért. A Volkswagen a görögországi Asztipálea szigetén cseréli az elöregedő járműpark egyes darabjait elektromos autókra, az elhagyatott roncsokat pedig összegyűjtik és újrahasznosítják. Az Audinál pedig többféle módon próbálják elérni a karbonsemlegességet. Többek között régi autók egyes alkatrészeit hasznosítják újra az új modellekhez, a villanyautó-akkumulátorok pedig indiai riksákba építik be – írta a vezess.hu.