Egy több ezer fából álló erdő hirdeti az egykor legendás Studebaker márka dicsőségét, csakhogy ez a tökéletes marketingfogás csupán a levegőből élvezhető.
Egyre több gépjárműmárka vagy autóversenyző emlékerdő ültetésével fejezi ki a környezetvédelem iránti elkötelezettségét fák ültetésével. Csakhogy ezt a módszert már a huszadik század elején a Studebaker márka is alkalmazta, amely 1852-től kezdte az autógyártást, és 1902-től az elektromos, majd a benzines kocsik gyártására. A cég széles termékpalettáján praktikus és tetszetős tehergépjárművek is szerepeltek, talán ennek is köszönhető, hogy a harmincas évek elejének nagy világválságát is túlélve közkedvelt márkája lett az amerikai középosztálynak.
Sikereik csúcsán, 1926-ban, indianai gyáruktól nem messze felépítették a világ első tesztpályáját, amelyen elsősorban saját prototípusaikat tökéletesítették a sorozatgyártás előtt. 1937-ben a gyár vezetői úgy döntöttek, hogy a tesztpálya mellett elkészítik a világ legnagyobb autómárka-reklámját, és egy 800 méter hosszú, a Studebaker formájú fenyőerdőt telepítettek, több ezer fa elültetésével. Kár, hogy ezt a remek marketingfogást, vagyis magát a feliratot csupán a levegőből lehet látni.
A vállalat a második világháború után egyre rosszabb helyzetbe került, ennek eredményeként 1963-ban gördült ki az utolsó Studebaker a gyárból, végül 1967-ben zárult le Amerika egyik sikertörténete.
Ezt követően egy alapítvány gondozásába került az indianai tesztpálya és az azóta óriásivá nőtt Studebaker fenyőerdő, amely időközben elnyerte a legnagyobb élő hirdetés Guinness-rekordját. Míg a brand emlékét egy amerikai magánmúzeum, a Studebaker National Museum őrzi, a márka nevét formázó erdőt ma már egy alapítvány és hozzáértő kertészek, erdészek gondozzák – vagyis az egykor autók százezreit gyártó márka emlékét egy néhány ezer fából álló emlékerdő őrzi – írta az autoszektor.hu.