A két cég a világon először tesztelt hidrogénmeghajtást modern repülőgép-hajtóművön, az üzemanyagot pedig szél- és árapály-energiával előállították elő.
A tesztet a Nagy-Britanniában lévő MoD Boscombe Downban működő szabadtéri tesztlétesítményben hajtották végre egy átalakított Rolls-Royce AE 2100-A erőforrás felhasználásával. Ilyen hajtóművet használnak a C-130J Hercules repülőgépeken.
Ez a kísérlet jelentős lépés annak bizonyítására, hogy a jövőben a hidrogén lehet a szén-dioxid-kibocsátástól mentes repülőgépek üzemanyaga. Maga a teszt kulcsfontosságú a Rolls-Royce és az Easyjet karbonmentesítési stratégiájában, hiszen a cél az volt, hogy bebizonyítsák, hogy a hidrogén biztonságosan és hatékonyan képes energiát szolgáltatni a polgári repülőgép-hajtóművek számára.
A tesztekhez a zöldhidrogént az Európai Tengeri Energia Központ (EMEC) biztosította, az anyagot az Orkney-szigeteken található Edayban található hidrogéngyártó és árapálytesztelő létesítményben állították elő, megújuló energia felhasználásával.
A két világcég partnerségét az ENSZ által támogatott globális Race to Zero kampány inspirálta, amelyet mindkét vállalat aláírt, vállalva, hogy 2050-re eléri a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást – írta az airportal.hu.