Zöldmánia

Jó hírek a Wizz Airtől

A légitársaság utaskilométerenként számított átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben mindössze 55,2 gramm volt, 15,4 százalékkal kevesebb a 2021-es évhez képest.

A Wizz Air utaskilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása a legalacsonyabb az iparágban, és a légitársaság további céljaként 2030-ig újabb huszonöt százalékkal tervezi csökkenteni a karbonkibocsátás intenzitását. Emellett a cég fenntarthatósági stratégiájának szerves része a flotta megújítása is. A légitársaság folyamatosan új Airbus A321neo modellekre cseréli repülőgépeit: 2022-ben harmincnégy ilyennel bővült a flottája.

Az új Airbus A321neo a légi közlekedés legújabb technológiáit ötvözi, és többféle környezetvédelmi előnyt kínál: a zajterhelés közel ötven, az üzemanyag-fogyasztás húsz, a nitrogén-oxid-kibocsátás pedig ötven százalékkal kevesebb az előző típushoz képest.

A tervek szerint a cég neo technológiájú repülőgépeinek aránya az aktuális pénzügyi év végére meghaladja az ötven százalékot. A légitársaság jelenleg százhetvenhét Airbus repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelyek átlagéletkora 4,6 év. Magyarországon a tavaly a járatok több mint negyven százalékát teljesítették A321neo modellel, és az idei évtől már csak ezek a környezetkímélőbb modellek repülnek Budapestről. A másik diszkont-légitársaság, az Easyjet pedig a Rolls-Royce-szal fogott össze a környezetvédelem érdekében.

A flotta megújítása mellett a Wizz Air folyamatosan újabb üzemanyag-hatékonysági megoldásokat dolgoz ki, illetve fejleszti az ehhez kapcsolódó analitikai rendszereit. Megállapodást írt alá az Airbusszal a hidrogénüzemű repülőgépekben rejlő lehetőségek feltárásáról, valamint az OMV-vel a fenntartható légijármű-üzemanyagok 2023 és 2030 közötti szállításáról.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK