A kis borosüvegek többségét alumíniumdobozra cseréli a Waitrose szupermarket, ezáltal több mint 320 tonna csomagolóanyagot takarít meg.
A csomagolásváltást azt követően jelentették be, hogy a Waitrose nyilvánosságra hozta, a vásárlók közel hárommillió kis palackos bort és gyöngyöző bort, pezsgőt vásároltak.
„Örülünk, hogy lépésünkkel úttörő szerepet vállaltunk, ezáltal tovább csökkentjük a hulladék mennyiségét” – mondta Barry Dick, a Waitrose sör-, bor- és szeszesital-beszerzési menedzsere. Az alumíniumdoboz jóval könnyebb, mint az üveg, és ahasználatából kevesebb mint feleannyi szén-dioxid származik, mint a vele egyenértékű egyszer használatos üvegpalackokéből. Ráadásul a dobozok végtelenszer újrahasznosíthatók.
A társaság részéről elmondták, hogy mivel egyre többen vásárolnak italokat a koktéloktól kezdve a kézműves sörökig dobozos formátumban, ezért is tették meg ezt a lépést a borok esetén is. „A dobozos bor tökéletes megoldás, ha piknikre vagy társasági eseményre megyünk, és e kiszerelési formával lehetősége lesz a vásárlóknak megkóstolni új fajtákat anélkül, hogy a pazarlás vagy a költségek miatt aggódnának. Remélhetőleg a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy továbbra is változatos és izgalmas dobozos borválasztékot fejlesszenek” – tette hozzá Barry Dick. Kérdés, hogy idehaza is leváltja-e az alumínium a borosüvegeket, mindenesetre kérdés, hogy mi lesz a magyar borokkal.
A lépés a földrajzi árujelzők korlátozásai miatt nem érinti a pezsgőt, a proseccót, a cavát és a rioját – írta a trendmagazin.hu.
(fotó: Freepik)