Az osztrák fővárosban 2025-től már csak zéró kibocsátású járművek kaphatnak taxiengedélyt. Bécs ezért egy hétmillió eurós támogatási alapot hoz létre, hogy anyagilag is segítse a taxitársaságokat az e-autókra való átállásban.
Új pályázati forrást hoz létre az osztrák főváros, hogy segítse a taxitársaságok átállását e-autókra. Bécsben ugyanis 2025-től csak olyan jármű kaphat személyszállítási engedélyt, amelynek nulla a szén-dioxid-kibocsátása. A város a célra hétmillió eurót különített el.
A támogatás érdekessége, hogy nem az új járművek beszerzését támogatják, hanem az utassal megtett üzemidő alapján lehet támogatást kérni – óránként öt eurót. Így akarják ugyanis biztosítani, hogy ne csak megvegyék az új, környezetbarát járműveket, hanem használják is azokat, ezáltal tovább csökkenjen a városban a szén-dioxid-kibocsátás. Egy jármű után legfeljebb tízezer euró támogatást lehet felvenni, egy taxitársaság maximum tizenöt járművel pályázhat. A város ezzel a lépéssel arra szeretné ösztönözni a társaságokat, hogy már 2025 előtt elkezdjék az átállást a zéró kibocsátású járművekre.
Azok a cégek, amelyek az eTaxi Austria projektben is részt vesznek, még magasabb támogatást kaphatnak. Óránként hat, járművenként legfeljebb tizenkétezer eurót. A projekt lényege, hogy a taxisoknak nem kell elmenniük a hagyományos töltőoszlopokhoz feltölteni az akkumulátoraikat, hanem ezt a droszton, várakozás közben is megtehetik – töltőkábel nélkül. A járművek aljára egy gombnyomással leengedhető konnektortalpat szerelnek, amely a droszt – szintén speciálisan átalakított felületéhez – csatlakozva biztosítja a töltést. Így a taxisoknak ki sem kell szállniuk a kocsijukból, hogy feltöltsék az autót. Bécsben egyelőre nyolc drosztot és ötven járművet szerelnek fel ezzel a töltési megoldással.