Egyelőre földi tesztet hajtottak végre egy Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amelyet fenntartható üzemanyaggal töltöttek fel. A következő lépésben próbarepülést is terveznek.
A teszt során 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal (SAF) vizsgálták a Boeing 777-300ER gépek GE90 típusú hajtóművének működését és teljesítményét, beleértve az alapjárati, a felszállási, az emelkedési, valamint az utazómagasságon való repülés közbeni beállításokat. Az eredmények alapján megállapították, hogy a repülőgép fenntartható üzemanyaggal való működtetéséhez nincs szükség különleges karbantartási eljárásokra vagy a gép rendszereinek átalakítására.
A következő lépésben a légitársaság egy tesztrepülést tervez, amelynek során az egyik hajtóművet fenntartható, a másikat pedig hagyományos üzemanyaggal működtetik majd. Ezt követően összevethetik és elemezhetik az üzemanyagrendszer viselkedését, összehasonlíthatják a hajtóművek teljesítményét.
A fenntartható üzemanyag használata 80 százalékkal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást az üzemanyag teljes életciklusára vetítve.
Az Emirates és partnerei, a GE Aerospace, a Boeing, a Honeywell, a Neste és a Marathon Petroleum Corp. leányvállalata, a Virent közösen dolgoznak a fenntartható üzemanyag-keverékek fejlesztésén. Ennek során kifejlesztettek egy olyan speciális mixet, amelynek a tulajdonságai és a teljesítményjellemzői megegyeznek a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyagéval. Az együttműködés kiterjed a szintetikus összetevők és a bioüzemanyagok kutatására is.
A cél, hogy támogassák egy iparági szabvány kidolgozását, illetve, hogy ezeket a keverékeket kereskedelmi használatra is engedélyeztessék. Jelenleg az előírások szerint a fenntartható üzemanyag aránya legfeljebb 50 százalék lehet a keverékekben – írta az airportal.hu.