Zöldmánia

Egyre tudatosabbak a női vásárlók

A fenntarthatóság a kozmetikai iparban is egyre nagyobb hangsúlyt nap. A növényi összetevők alkalmazása a szépségiparban mind fontosabb szempont, a vásárlók pedig szívesen vásárolnak mentes és a környezettudatos termékeket.

A Herbiovit közel 500 fős felméréséből kiderül, hogy a kozmetikumokat vásárlók 53 százaléka alkalmanként, 37 százaléka pedig rendszeresen vásárol természetes összetevőkből álló gyógyhatású bőrápolási termékeket. Közel 9 százalékuk még nem, de egyre jobban érdeklődik a téma iránt, és mindössze 1 százalék nem vásárol és nem is tervez ilyet.

A megkérdezettek 71 százaléka többek között az összetevők listáját veszi alapul vásárláskor, 49 százaléknak fontos, hogy mentes legyen az olyan összetevőktől, mint a parabén, az illatanyag, a tartósítószer és az allergén. Többen ajánlás alapján választanak bőrápolási termékeket, 32 százalékuk illat, míg 28 százalékuk terméktesztek, blogcikkek hatására dönt. A megkérdezettek 23 százalékának pedig a krém állaga az egyik fontos szempont.

A Herbiovit kutatása olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint elsődleges-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49 százalékának igenis fontos, 50 százalék egyre lényegesebbnek tartja és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy számára ez nem elsődleges.

Egy amerikai tanulmányból pedig azt derült ki, hogy a fogyasztók 72 százaléka a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81 százaléka azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesíti előnyben. Sőt, a fogyasztók hajlandók többet fizetni a környezetbarát termékekért, így a szépségipar és más iparágak is további lépéseket tehetnek ezen a téren.

(fotó: Freepik)

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK