Zöldmánia

Régi-új szereplő száll be a Forma–1-be

A Ford 2026-ban száll újra be az Forma–1-be, amikor az új szabályok értelmében a csapatoknak teljesen fenntartható etanolt szükséges használniuk üzemanyagként, és akár 50 százalékkal növelniük kell az elektromos teljesítményt.

Több mint két évtized után tér vissza a Forma–1-be a Ford a Red Bull Powertrains partnereként. A vállalat 2004-ben adta el a Jaguar F1-es csapatot a Red Bullnak. Az amerikai cég mellett az Audi is azt tervezi, hogy ekkor csatlakozik, és bár a Porsche tárgyalásai a Red Bull istállóval meghiúsultak, a cég még mindig nyitott a versenysorozatba való bekerülésre.

„Ezzel egy izgalmas új fejezet indul a Ford motorsport történetében, amely akkor kezdődött, amikor a dédapám megnyert egy versenyt, amely segített elindítani vállalatunkat – mondta Bill Ford ügyvezető elnök. – A márka visszatér a sportág csúcsára, és a világ egyik leglátványosabb színpadára hozza el a Ford hagyományait az innováció, a fenntarthatóság, valamint a villamosítás terén.

A Ford komoly múltra tekint vissza az Forma–1-ben: 10 konstruktőri és 13 versenyzői bajnoki címet nyert a nagyjából másfél évtizedes, az 1980-as évek elején véget ért időszak alatt. Az autógyártó utoljára 2004-ben szerepelt az F1-ben a Jordannal, ennek ellenérre továbbra is a sportág minden idők harmadik legsikeresebb motorgyártója.

A Ford és a Red Bull Powertrains 2026-tól legalább 2030-ig biztosítja az erőforrásokat az Oracle Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri csapata számára – írta a kitekinto.hu.

(fotó: Ford Media)

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK