Zöldmánia

Újdonságokat hoz az IKEA

Az IKEA 2030-ra klímapozitív vállalattá kíván válni, ehhez pedig több növényi alapú élelmiszert kell előállítania.

Az idén hozzávetőleg 520 millióan próbálták ki az IKEA ételkínálatát, amelyet a bútoripari óriás folyamatosan fejleszt, különös tekintettel a növényi alapú ételekre, amelyek segítenek elérni a cég fenntarthatósági céljait.

Az élelmiszer kategóriában a vállalat úgy kívánja elérni klímacélját, hogy 2025-re a bisztrói ételválasztékát 50 százalékban növényi alapúra váltja. Célja továbbá, hogy ezen az időn belül a csomagolt ételek 80 százaléka is növényi alapú legyen. Az IKEA 2022-ben 25,8 millió tonna szén-dioxidra becsüli a karbonlábnyomát, ami 5 százalékkal kevesebb a 2021-es és 12 százalékos csökkenés a 2016-os alapértékhez képest. Míg e javulás részben a csökkentett termelésnek és az energiahatékonyságnak tudható be, a növényi alapú élelmiszerek nagyobb mennyiségben való forgalmazása is hozzájárult a karbonlábnyom csökkenéséhez.

Az IKEA már egy ideje vegán ételeket is kínál. 2015-ben megjelentette jínálatában a növényi alapú svéd húsgombócok növényi alapú változatát, amit azóta kissé átterveztek. A 2020-ban piacra dobott „növénygolyót” – amelyet Huvudroll néven árusítanak – a fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztették ki, és előállítása az IKEA hagyományos svéd húsgombóc karbonlábnyomának mindössze 4 százalékát teszi ki. A bútoróriás ételkínálata további új termékekkel is bővült, például a vega hotdoggal. Emellett arra is nagy figyelmet fordítanak, hogy alternatív módon helyettesítsék a tejet és tejtermékeket a kínálatában található élelmiszereknél, odafigyelve arra, hogy ez a fogyasztók által kedvelt ízeken ne legyen érezhető – írta a trademagazin.hu.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK