Évente akár 36 ezer tonna biokerozin érkezhet a légitársasághoz, ezzel is segítve, hogy a Wizz Air 2030-ra 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid kibocsátását, míg 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet.
A Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben utaskilométerenként 55,2 gramm volt, amely a valaha mért legalacsonyabb érték.
A légitársaság közlése szerint folyamatosan cserélik le régebbi repülőiket az A320neo család típusaira, így 2023 végére az új generációs hajtóművekkel szerelt gépek aránya eléri az 50 százalékot. Ráadásul ezek üzemelhetnek akár fele-fele arányban keverve a fenntartható forrásból előállított és hagyományos üzemanyagot.
A Neste által biztosított üzemanyag teljes mértékben megújuló forrásból, hulladékból és fel nem használt alapanyagból, például használt sütőolajból és állati zsiradékból készül. Az így előállított SAF-hoz egyelőre kevernek hagyományos kerozint is. Az így kapott üzemanyag a megszokott teljesítményt biztosítja, de akár 80 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár. A gyártó a növekvő kereslet miatt a kapacitását 2023 végére évi 1,5 millió tonnára bővíti – írta az airportal.hu.