Zöldmánia

Újabb forradalmi esemény a légi közlekedésben

Sikeres tesztrepülésen van túl az egyik erőforrásánál hidrogén üzemanyagcellás meghajtással felszerelt De Havilland Canada Dash 8-300-as.

A Universal Hydrogen cég Lightning McClean névre keresztelt repülőgépe a Moses Lake melletti Grant County Nemzetközi Repülőtérről szállt fel, és 15 perces útján 1000 méteres magasságba emelkedett. A Dash 8-300-asnak csak az egyik Pratt & Whitney Canada PW123 hajtóművét cserélték le az everetti székhelyű magniX által gyártott, megawattos teljesítménykategóriába tartozó magni650 hajtásláncra.
Érdekessége a megoldásnak, hogy az üzemanyagcellák közvetlenül hajtják meg az elektromos motorokat, nem pedig akkumulátorokat töltenek.

A tesztpilóták a repülőtér felett már a második kör megtétele során alapgázra vették vissza a hagyományos hajtóművet, így csak a hidrogénhajtás biztosította erővel repültek. Elmondásuk szerint jelentősen kisebb zajterhelést és rázkódást tapasztaltak az üzemanyagcellás hajtásláncnál.

A világ eddigi legnagyobb, hidrogénhajtással ellátott repülőgépe a tesztelés időszakára megkapta az FAA különleges légi alkalmassági engedélyét. A program célja, hogy 2025-re kereskedelmi forgalomba állhassanak a már kiforrott technikával felszerelt ATR 72-esek.

A Connect Airlines és az Amelia lesz a típus bevezető légitársasága az Egyesült Államokban, illetve Európában. Rajtuk kívül további 14 vállalat rendelte meg az ATR 72-eseik átalakítását, ami 247 repülőgépet jelent, egymilliárd dollár értékben – írta az airportal.hu.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK