Európa vezető hostelmárkája, az a&o kísérleti projektet indít Berlinben, Drezdában és Koppenhágában, hogy az UNESCO oktatási kampányához csatlakozva játékos módon hívja fel a figyelmet a fenntarthatóságra.
Az Education for Sustainable Development – ESD (oktatás a fenntartható fejlődésért) program célja, hogy főként a fiatalok figyelmét felhívja a fenntartható életmódra és aktív részvételre invitálja őket. „Szórakoztató és játékos módon szeretnénk tájékoztatni az embereket, és motiválni őket a fenntartható életmódra, nem az oktatás, hanem az inspiráció eszközével” – mondta a projektről Oliver Winter, az a&o szállodacsoport alapítója.
Az a&o Berlin Mitte hotelben már láthatók a projekt elemei, a lépcsőházak falaira festett színes képregények, „a tudás kereke” és az épületben sokfelé elhelyezett matricák, amelyek a hotellánc belsőépítésze, Lavina Daryani tervei alapján készültek, független művészek közreműködésével. A látványos grafikai megoldások hamarosan a vállalat drezdai és koppenhágai szállodáiban is megjelennek.
„Szállóvendégeink felét a 18 és 34 év közöttiek adják, illetve a vendégéjszakák mintegy harmadát iskolai osztályoknak köszönhetjük. Ez az a korosztály, amelynek a képviselői elvárják tőlünk a fenntarthatóság melletti kiállást, sőt, ebben ők is aktívan részt kívánnak venni” – hangsúlyozta a kezdeményezés kapcsán Oliver Winter. Hozzátette: tapasztalataik szerint a berlini kísérletet kedvezően fogadják a vendégek, és 2023 végére a lehető legtöbb házban szeretnék megjeleníteni a játékos kampányelemeket.
A fiatal korosztály az iskolai utak szervezőitől is elvárja a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. Az osztályok egyre tudatosabban választják azokat a szálláshelyeket, amelyek a fenntarthatóságot képviselik.
A hotelekben megjelenő látványelemek – fali képregények, matricák és tudáskerekek – mellett az a&o további intézkedéseket is tervez: többek között mini-biogázüzemek létesítését a szerves hulladék megújuló energiaként való hasznosítására, városi okostelefonos túrákat a fenntarthatóság jegyében, valamint az étel- és italkínálat további „zöldítését”.
A szállodavállalat törekvése, hogy 2025-ben az első európai hostelláncként elérje a zéró szén-dioxid-kibocsátást, mégpedig úgy, hogy saját ökológiai lábnyomát a minimumra csökkenti (a cél a 3 kilogrammnyi szén-dioxid-kibocsátás elérése vendégéjszakánként), a fennmaradó részt pedig kompenzálja. Az egy vendégéjszakára jutó átlagos kibocsátás jelenleg 5,8 kilogramm körül van az a&o-nál, ami figyelemre méltó eredmény a szállodai és hostelszegmensben – írta a turizmus.com.