Zöldmánia

Változások jönnek a Tescónál

A Tesco célja, hogy ösztönözze a környezettudatos vásárlási szokásokat, és ennek részeként minimalizálja a működésükben, valamint a háztartásokban keletkező műanyaghulladék mértékét.

A boltokban az eldobható műanyag zacskók március 21-i kivezetésével egyidejűleg zöldebb csomagolóanyagokra váltanak, amivel éves szinten 500 tonna műanyagot tudnak megspórolni. Az újonnan bevezetett, biológiailag lebomló zacskó komposztálható, míg az újrazsák minden alkalommal újrahasználható a vásárlás során.

A biológiailag lebomló zacskó űrtartalma kb. 4,5 liter, a maximális terhelhetősége pedig 2 kilogramm. Az egyik legnagyobb előnye, hogy megújuló összetevőként keményítőt tartalmaz, így komposztálható, és egy éven belül magától lebomlik. Ha a komposztálás nem megvalósítható, akkor a korábban megszokottaktól eltérően nem a szelektív, hanem a kommunális gyűjtőbe kell elhelyezni az zacskót. Ugyanakkor a termék a lejárati idején belül többször használható, így vásárláskor nem szükséges minden alkalommal újra megvenni.

Ennél eggyel környezetkímélőbb alternatíva a 100 százalék poliészterből készült egyliteres, 4 kilogramm teherbírású újrazsák, amely rendeltetésszerű használat mellett korlátlan számú alkalommal használható újra. A Tesco március 20. és április 16. között Clubcarddal mindössze 99 forintért árusítja az újrazsákot. Az áruházlánc emellett a legtöbb üzlet bejáratához rendszeresen kitesz ingyen elvihető kartondobozokat a kasszasoron kívül, hogy a vásárlók fizetés után azokba is tudjanak pakolni, új életet adva ezzel a másodlagos csomagolásokból származó papírhulladéknak.

A Tesco a csomagolásmentes termékek legnagyobb értékesítői közé tartozik Magyarországon. Ilyenek például a pékáruk, illetve sokféle zöldség és gyümölcs. Hogy a lehető legtöbb terméket tudja csomagolás nélkül árulni, az áruházlánc minden lehetséges esetben eltávolítja a műanyag csomagolást, és ügyel arra, hogy a fennmaradó csomagolás újrahasznosítható legyen. A cég 2025-re a minden saját márkás termékének csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható lesz. Ez már három termékkategóriában megvalósult: mintegy 200 háztartási, 90 rizs- és tésztatermék, valamint az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök is így kerülnek a polcokra. A vállalat emellett figyel arra, hogy a saját működését is minél inkább fenntarthatóvá tegye, a 2020/21-es pénzügyi évükben közel 1200 tonna műanyagot és több mint 15 ezer tonna kartont hasznosítottak újra.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK