A Kifli.hu támogatja a Mastercard Priceless Planet Koalíció célkitűzését, százmillió fa elültetését.
A Mastercard és a Kifli tavaly szeptemberi első közös akciója során a célként kitűzött kétezer fára elegendő összeg idő előtt összegyűlt, így novemberben már 15 ezer ültetésére vállalkoztak. Azok a vásárlók vettek részt a kampányban, akik az akció ideje alatt a kiflis profiljukban elmentett Mastercard-kártyájukkal fizettek a bevásárlásért. Ezt a lényegesen magasabb célt is gyorsan elérte a kezdeményezés, így a jelenleg futó akcióval már 20 ezer fa ültetésére kerülhet sor. A mechanizmus ezúttal sem változott, de a legaktívabb vásárlók az akció végén külön ajándékban is részesülnek.
Az együttműködés a Mastercard által 2020-ban indított Priceless Planet Koalíció égisze alatt valósul meg. A program során a fizetéstechnológiai cég 100 millió fa elültetését tűzte ki célul a következő öt évben, mindezt a partnereivel, illetve a Conservation International és a World Resources Institute klímatudományi és erdőfelújítási szakértőivel együttműködve.
A kezdeményezésnek világszerte 136 partnere van, köztük a Spirit Airlines, az American Airlines, vagy itthon a Kifli, az MVM, az OTP Bank, a Gránit Bank. A szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során hat kontinens 18 helyszínén jelöltek ki olyan faültetési területeket, ahol az éghajlati körülmények miatt az év 12 hónapjában zöldell majd a fa, a gazdagabb csapadék miatt gyorsabban is nő, így nem veszítünk időt. Napjainkban ugyanis 2400 fát vágnak ki percenként, ami több mint 7 millió hektárnyi erdős terület évente. Ez nemcsak az élővilág jelentős csökkenéséhez vezet, de az erdőirtás a globális üvegházhatású gázok éves kibocsátásának a20 százalékát teszi ki. A Priceless Planet Koalíció ezt a folyamatot szeretné partnereivel közösen ellensúlyozni. Ennek köszönhetően nemrég a Conservation International irányításával Brazíliában indulhatott el az egyik legnagyobb léptékű faültetési akció, amely a biológiai sokféleség egyik globális gócpontján és az UNESCO világörökségi területén található.
A Kifli futárjai a rendeléseket papír- és PET-palackokból készült ökotáskában szállítják ki, amelyeket vissza is vesznek újrahasznosítás céljából. Akár 13-15 vásárlót is kiszolgálnak egy futárkörben, és rengeteg a flottában a CNG-hajtású, azaz alacsony károsanyag-kibocsátású jármű. Az ételpazarlás csökkentésére is van megoldása a cégnek, amivel a vásárló jár jól, hiszen nagy kedvezménnyel jut hozzá a kiváló minőségű, ám lejárathoz közelítő élelmiszerekhez.