Lengyelország az Európai Unió bíróságához készül fordulni a 2035-ös károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt, ami a belső égésű motorok kivezetését jelenti a piacról.
Hosszú egyezkedés és kompromisszumok árán március végén megszavazták az EU illetékes testületei azokat a 2035-től életbe lépő normákat, amelyek a gyakorlatban a belső égésű motorok kivezetését jelentik a személyautók és kishaszongépjárművek piacáról.
Bár a parlament hagyott egy kiskaput az e-üzemanyagok révén, a dolgok jelenlegi állása szerint a drága és vitatott környezetvédelmi értékű megoldás legfeljebb a drága, kisszériás sportautók, valamint egyes speciális járművek gyártásánál tarthatja életben a benzines és dízelüzemű meghajtást.
Lengyelország végig a tervezet ellen volt, és nem is szavazta meg azt, ám mivel az Európai Bizottság, a parlament és az illetékes miniszterek többsége is az új szabályozás bevezetése mellett döntött, az rájuk is kötelező érvényű.
A lengyel közlekedési miniszter azonban most arról tájékoztatta a sajtót, hogy szerintük nem készültek szociális és piaci következményeket vizsgáló elemzések, ezért napokon belül az Európai Bírósághoz fordulnak, és remélik, hogy más országok is csatlakoznak hozzájuk – írta a villanyautosok.hu.