Zöldmánia

Nem megy könnyen a kibocsátáscsökkentés

Bár a légitársaságok elkötelezettek az iránt, hogy elérik a 2050-re kitűzött kibocsátási célokat, a cégek fenntarthatósági vezetői körében végzett kutatás szerint kevesebb mint a felük hisz ebben.

A felmérést az Ipsos közvélemény-kutató végezte el a GE Aerospace megrendelésére az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Kínában, Indiában, az Egyesült Arab Emírségekben és Franciaországban. A megkérdezett 325 vezetőnek csak a 46 százaléka véli úgy, hogy az iparág 2050-re eléri a nettó nulla emissziót, a válaszadók 32 százaléka szerint ez nem jön össze, 22 százalékuk pedig bizonytalan a kérdésben. Bár az okokat nem részletezték, a válaszadók többsége abban a tekintetben optimistább, hogy a határidő után öt évvel, 2055-re sikerülhet elérni a célkitűzéseket.

A GE Aerospace kommentárja szerint az eredmény azt mutatja, hogy az iparág komolyan veszi a célokat, de túl ambiciózusnak tartja az időzítést. A megkérdezettek 74 százaléka az infláció és a recesszió ellenére is fenntartaná vagy növelné a zöldberuházásokat.

A megkérdezett szakemberek 51 százaléka szerint túl lassú a fejlődés, abban azonban egyetértés van, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) használata viszi közelebb az iparágat a célok teljesítéséhez. A globális SAF-termelés tavaly világszerte az összesen felhasznált repülőgép-üzemanyag csupán 0,1 százalékát tette ki.

Az előrelépés érdekében mind a gyártási kapacitásokat, mind az alapanyagok rendelkezésre állását jelentősen növelni kell, ám ennek megoldása kívül esik a légitársaságok hatáskörén, az iparágnak támogatásra van szüksége. A légi közlekedési szereplőket kritizáló környezetvédők szerint a kitűzött célok teljesítése irreális a SAF alacsony rendelkezésre állási szintje miatt, és csak a járatok számának drasztikus mérséklése jelenthet megoldást – írta az airportal.hu.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK