Az Aldi az idén egy Scania tehergépkocsival bővítette tovább az e-flottáját, ezzel is csökkentve a diszkontlánc karbonlábnyomát.
A háromtengelyes, 27 tonna össztömegű, speciális hűtődobozos felépítménnyel ellátott teherautót egy 230 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amelyhez az elektromos áramot kilenc akkumulátorcsomag biztosítja, ezek névleges kapacitása 300 kWh.
Az Aldi hatékony logisztikai folyamatainak egyik kulcsa, hogy az üzleteket ellátó kamionok raktere három különböző hőmérsékletű részből áll: a szárazárunak, a hűtött és a fagyasztott termékeknek külön-külön helye van, így egyetlen kamion szállítja mindhárom termékcsoportot az üzletekbe, ezzel is csökkentve az ellátási lánc karbonlábnyomát. Az új e-kamionnak nemcsak a hajtása, hanem a rakterének hűtése is az akkumulátorokról üzemel.
A jármű működését zöldárammal, vagyis megújuló forrásból származó villamos energiával biztosítja az áruházlánc, így nem csupán menet közben emissziómentes a jármű, a töltése sem jár károsanyag-kibocsátással. A teherautó egyetlen feltöltéssel mintegy 180 kilométert tud megtenni, így a Budapesten és Pest vármegyében található üzletek közül naponta 5-6 áruházat képes ellátni áruval. A teljesen lemerült akkumulátorokat öt és fél óra alatt lehet feltölteni, de erre jellemzően nincs szükség, hiszen rakodás közben is az e-töltőre csatlakozik a jármű. A rakteret maximálisan kihasználva 18 raklapnyi áru fér el benne, így egyetlen fuvarral akár több üzletet is képes kiszolgálni. Sofőrbarát kialakítása miatt könnyű vezetni, szinte zajtalan működésének köszönhetően feltűnést kelt, ahol megjelenik.
Ezzel a kamionnal az Aldi egy havonta 1800 liter gázolajat felhasználó dízelüzemű járművet tud kiváltani, a lokális szén-dioxid-kibocsátása pedig mintegy 550 g/km-rel alacsonyabb.