Az elektromosautó-tulajdonosok jól járhatnak a rezsicsökkentés átalakításával. Csak az nem mindegy, hogy mikor töltik a kocsijukat.
A kormánynak Európai Bizottság felé kidolgozott, társadalmi egyeztetésre kitett dokumentuma 14 reformot és 14 beruházást ismertet mintegy 2600 milliárd forint forrás bevonásával. Ezek között szerepel – írta a portfolio.hu –, hogy 2025 közepéig megteremtenék annak a jogi kereteit, hogy az intelligens fogyasztásmérőt használó végfelhasználók az éves 2523 kWh rezsicsökkentett áron járó elektromos energia felett önkéntes alapon dinamikus villamosenergia-áras szerződést köthessenek.
A dinamikus árképzés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kihasználják az áringadozást, és akkor használják a villamos energiát, amikor az olcsóbb. A cél tehát ebben az esetben nem az energiafelhasználás csökkentésének ösztönzése, hanem a vételezés időpontjának tudatos átterelése arra az időszakra, amikor olcsó az energia.
Jelenleg az éves 2523 kWh rezsicsökkentett keret felett a lakosság számára 70 Ft/kWh az elektromos energia díja. Dinamikus árazással az olyan nagyfogyasztók, mint az elektromosautó-töltés, energiaköltsége jelentősen mérséklődhet, ehhez azonban a napelemes csúcstermelés idején, dél körül és kora délután kell feltöltenünk villanyautónk akkumulátorát. Szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy a fogyasztó pénzt kap az áramszolgáltatótól az autó feltöltéséért – írta a villanyautosok.hu.
(fotó: Freepik)