A klímaváltozással kapcsolatos felfogás nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Forma–1 népszerűsége csökkent az elmúlt években Németországban.
Nico Hülkenberg, a Haas pilótája jelenleg az egyetlen német a mezőnyben, hazájában azonban nincs lehetősége versenyezni, utoljára ugyanis 2020-ban, még a koronavírus-járvány idején rendeztek F1-es futamot – akkor a Nürburgringen tartották az Eifel Nagydíjat.
Pedig az ország olyan világbajnokokat adott a Forma–1-nek, mint Michael Schumacher, Sebastian Vettel vagy Nico Rosberg – ők persze már nem versenyeznek, ráadásul a sportág népszerűségének az is sokat ártott, hogy egy ideje már csak fizetős tévécsatornán követhetők a versenyek.
Hülkenberg viszont úgy látja, vannak egyéb tényezők is, amik szerepet játszanak abban, hogy a Forma–1 elveszítette a vonzerejét szülőhazájában. „Németország mindig el volt kényeztetve Michaellel, aztán Sebastiannal és Rosberggel. Ráadásul ott volt a Mercedes is, az elmúlt legalább 30 évben mindig nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben – mondta. – Ugyanakkor azt is gondolom, hogy Németországban véve az a felfogás az autóiparról, hogy az a felelős a klímaváltozásért, és nem fenntartható. És ezt hiszem, ez kihat a motorsportra is. Azt gondolom, ez a felfogás, illetve az, amit a politikusok mondanak, hogy az valahogy negatív hatással van az F1-es versenyzésre is.”
Hülkenberg szerint az ő pályafutására nincs jelentős hatással az, hogy van-e verseny Németországban, vagy sem. „Nem lennék ellene, de számomra nem sok mindenen változtatva.” A Forma–1 vezetősége egyébként nincs elzárkózva attól, hogy ismét Németországba vigye a száguldó cirkuszt: a sportág elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali még tavaly arról beszélt, remélik, hogy hamarosan erre lesz lehetőségük – írta az f1vilag.hu.