A Pyxis Ocean hajót speciális vitorlákkal szerelték fel, hogy tanulmányozzák, hogyan lehet a szélenergia hasznosításával csökkenteni a kibocsátást és az energiafelhasználást.
A hajózási ágazat – amely a globális szén-dioxid-kibocsátás közel 3 százalékáért felelős, így több különböző technológiát, köztük az ammóniát és a metanolt vizsgálja annak érdekében, hogy csökkentse a szennyezőanyagok légkörbe juttatását.
A Cargill, a világ egyik legnagyobb árupiaci kereskedője, a szélerőműves meghajtást mint egyik tisztább energiaforrást vizsgálja. A gőz- és dízelmotorokra való áttérés előtt a hajók meghajtásának gyakori módja volt a szél, de ezt a megoldást ma már többnyire csak kisebb hajókon alkalmazzák.
Az ötéves Pyxis Oceant utólagosan WindWingekkel szerelték fel, a teherhajó fedélzetére szerelt, 37,5 méter magas, nagy méretű szárnyvitorlákkal. A hajó Szingapúrból indul, Brazília felé veszi az irányt, és valószínűleg gabonát szállít majd Dániába. Ezt követően valószínűleg az Atlanti-óceán északi részén marad, hogy maximalizálja a szél kihasználását. A BAR Technologies, amely korábban tervezett hajókat az Amerika Kupára, fejlesztette ki a vitorlákat, amiket a norvég Yara Marine Technologies gyártott – írta az ngreport.hu.