Zöldmánia

Környezetkímélőbb lehet a repülés

A hidrogénhajtású repülők megjelenése és elterjedése segít a légi közlekedés 2050-re kitűzött nulla szén-dioxid-kibocsátásának eléréséhez.

A GKN Aerospace, a Marshall és a Parker Aerospace együttműködési megállapodást kötött egy mind az üzemanyagcellás, mind a belső égésű hajtásláncok kiszolgálására képes, folyékony hidrogén üzemanyagrendszer kifejlesztésére.

Ezen vállalatoknak világszinten kiemelkedő tapasztalatuk van az újszerű üzemanyagrendszerek tervezése, tesztelése, tanúsítása és gyártása terén. Terveik szerint együttműködve képesek lesznek a közepes hatótávolságú repülőgépek számára megfelelő berendezés elkészítésére.

A program alapját a GKN Aerospace vezetésével futó H2GEAR projekt adja, amelynek részeként már 2025-ben megkezdődhet az üzemanyagcellás változat tesztelése. A komplett, üzemanyagrendszert és meghajtást is tartalmazó tesztrepülőt az évtized végéig szeretnék összeállítani.

Az előzetes tanulmányok szerint a projektben elkészülő rendszer skálázható lesz, így széles körben használható a rövid távú ingajáratok teljesítésére, legfeljebb 19 fő szállítására alkalmas, illetve üzleti típusoktól az akár 100 utast befogadni képes regionális gépekig. Az ennél nagyobb befogadóképességű keskeny törzsűeken való alkalmazhatóságot jelenleg vizsgálják – írta az airportal.hu.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK