Csökkent a környezetvédelem jelentősége az élelmiszer-vásárlási szempontok között az amerikaiak körében, derült ki egy felmérésből.
A Nemzetközi Élelmiszerügyi Információs Tanács (International Food Information Council, IFIC) évente elvégzett, élelmiszerekkel és egészséggel kapcsolatos felméréséből kiderült, hogy az amerikaiak mindössze harmada ügyel arra, hogy klímabarát döntéseket hozzon bevásárlás közben.
A környezetbarát aspektusnál előkelőbb helyen végzett az átlagos vásárlónál az íz, az ár, az egészségesség, valamint a kényelem. A vegánok és a vegetáriánusok száma és aránya változatlan maradt a tavalyi felméréshez képest. A megkérdezettek nyolc százaléka nyilatkozott úgy, hogy növényi alapú étrendet követ vagy vegetáriánus.
A vegán vagy éppen vegetáriánus diétájuk hátterét firtató kérdésekre adott válaszokból pedig az derült ki, hogy a legnagyobb motiváció, ami miatt ezen étrendek mellett voksolnak az amerikaiak, az egészség. A vegán vagy vegetáriánus válaszadók 60 százaléka jelölte ezt az aspektust legfőbb indítékának.
Negyvenhét százalékuk nyilatkozott úgy, hogy finomabbnak érzi ezeket az ételeket, 36 százalékuk mondta a környezetvédelmi és ugyanennyien hivatkoztak az állatjóléti okokra. Huszonnégy százalékukat motiválta az, hogy ezen étrendek mellett kevesebbet kell élelmiszerre költeni, 22 százalékuknak egészségügyi problémákat okoz az állati fehérje, 17 százalékuknak pedig kifejezetten javasolták a növényi alapú vagy vegetáriánus étrendet. Kulturális vagy vallási okokat csak a vegán vagy vegetáriánus válaszadók 11 százaléka jelölt be – írta a prove.hu.
(fotó: Freepik)