Az Emirates egy olyan fenntartható repülőgép-üzemanyagot kezd használni, amely 80 százalékkal csökkentheti a gépek szén-dioxid-kibocsátását.
Kibővítette partnerségét az Emirates a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, ennek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter Neste MY Sustainable Aviation Fuel üzemanyagkeveréket használnak az Emirates amszterdami Schiphol és a szingapúri Changi repülőtérről induló járatai működtetésére.
A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint a használt étolaj és állati zsírhulladék. Az életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A–1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben legfeljebb 50 százalék lehet.
Az év elején az Emirates a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtotta a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777–300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta.
Az Emirates először 2017-ben használt fenntartható üzemanyagot menetrend szerinti járaton: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használt a Chicagóból induló gépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járainál is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat ilyen keverékkel – írta a turizmus.com.