Néhány turisztikai vállalat különböző ösztönzőket, például kedvezményeket kínálnak az utazóknak a fenntartható utazási döntésekért cserébe.
A The Hoxton szállodalánc a The Good Rate elnevezésű kezdeményezéssel jutalmazza azokat a vendégeit, akik vasúttal érkeznek szállodáiba. Azok, akik több Hoxton-szállodába utaznak Európán belül vonattal, 20 font vagy 20 euró kedvezményt kapnak az egyes helyszíneken az árból, míg az Egyesült Államokban már akkor is jár a 20 dolláros kedvezmény, ha egy Hoxton-szálloda megközelítéséhez választják a vendégek a vasutat.
Egy másik példa az IHG, amely azon szállodai csoportok közé tartozik, amelyek a Greener Stay program keretében étteremben beváltható pontokat kínálnak a vendégeknek minden egyes alkalommal, amikor lemondanak a szoba takarításáról. Persze az ilyen jellegű kedvezményekhez üzleti célok is kapcsolódnak, és a cégek ezeket az akciókat az értékesítési, valamint a marketingtevékenység eszközeként is használhatják.
Siew Hoon Yeoh, a WebinTravel utazási technológiai közösség alapítója úgy véli, az utazók egyre inkább a fenntartható gyakorlatot követelik majd meg a szállodáktól. „A fenntartható döntésekért cserébe nyújtott ösztönzők nem teljesen újak. A hotelek vezető szerepet játszhatnak ebben a trendben, mivel sokuknak megvan a rugalmasságuk ahhoz, hogy kedvezményeket és különleges ajánlatokat kínáljanak, különösen azoknak a vendégeknek, akik közvetlenül a weboldalukon, nem pedig egy közvetítőn keresztül foglalnak.”
„Ez egy jó megoldás a szolgáltatók, az utazók és a környezet számára. A szállodák a kedvezményekkel bevonzott vendégektől többletbevételre tesznek szert, miközben a saját fenntarthatósági céljaikat is előmozdítják. Az utazók olcsóbb ajánlatokat kapnak, és elégedettséggel tölti el őket, hogy felelősségteljesebben utaztak, a nyaralásuk környezeti hatása pedig csökken” – nyilatkozta Gareth Matthews, a Didatravel globális utazásszervező cég marketingigazgatója, aki szerint minden szállodának érdemes megfontolnia ezt a stratégiát. Hozzátette: kihívást jelenthet ellenőrizni, hogy a vendégek tényleg megtették-e a rájuk vonatkozó kritériumokat, azonban ennek a kezelésére már léteznek automatizált eszközök – írta a turizmus.com.