Zöldmánia

A macskabarátok jobban törődnek a környezettel?

A kisállattartók fele odafigyel arra, hogy a megvásárolt állateledel fenntarthatósági szempontból megfelelő csomagolásban legyen.

A Nestlé Purina novemberben a magyar lakosságra reprezentatív felmérést készített, amely a hazai macskatulajdonosok környezettudatosságát vizsgálta. Kíváncsiak voltak arra, hogy a kisállattartók vásárlási szokásait mennyire befolyásolják a fenntarthatósági szempontok, és egyáltalán, hogy áll a lakosság tudatossága ezen a téren.

A kutatásból kiderült, hogy a magyar macskatulajdonosok többségének a macskaeledel ár-érték aránya (68 százalék), a macska ízlésének megfelelősége (65) és a termék ára (52) a legfontosabb döntési szempont, ugyanakkor az eledel gyártásának az ökológiai lábnyomát csupán a megkérdezettek csupán 13 százaléka veszi figyelembe.

A felmérésből kitűnik, hogy a magyar felnőttek a fenntarthatóságért tett lépések tekintetében a szelektív hulladékgyűjtésben (83 százalék), a csomagolóanyag-használat csökkentésében vagy újrahasznosításában (70), valamint újrafelhasználható bevásárlótáska használatában (69) a legaktívabbak. Ez a hozzáállás visszaköszön az állateledel-választás legfontosabb szempontjainak meghatározásakor is: míg az állatok egészségének és jólétének a védelme (70 százalék) magasan a legfontosabb és a macskatulajdonosok számára legértékesebb aspektus, 52 százalékuk mondta azt, hogy a biológiailag lebomló, míg 47 százalékuk, hogy az újrahasznosított vagy újrahasznosítható csomagolás szerepet játszik a vásárlási döntés megszületésében.

A környezetvédelem egyre fontosabb szempont, ugyanis ma már egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora az ökológiai lábnyomunk. A kisállattartásnak is van környezeti hatása, és ha ehhez hozzávesszük azt, hogy a hazai háztartások csaknem háromnegyedében tartanak háziállatot, 37 százalékában pedig macska is él, az rengeteg állateledel-vásárlást jelent. Éppen ezért fontos, hogy a gyártók is sokat tegyenek azért, hogy minél fenntarthatóbb módon állítsák elő a termékeiket.

„A reprezentatív kutatásunkból világosan látszik, hogy az emberek nagy része még mindig a csomagolás milyenségében látja a legjobban érvényesülni a környezetvédelmi szempontokat, azonban egy macskaeledel fenntartható előállítása ennél sokkal többről szól – értékelte az eredményeket Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője. – Egy állateledel karbonlábnyoma legnagyobb részt az összetevőkön múlik, ezt követi a csomagolás, majd a gyártás és a szállítmányozás. A megújult Purina One DualNature termékek esetén egyesével vették célba ezeket a területeket, így az üzletág a gyártás, a receptúrák, a logisztika és a csomagolás megváltoztatásával 15,7 százalékkal csökkentette a termék karbonlábnyomát a 2019-es alapértékhez képest.

A megújult Purina One DualNature termékek csomagolásában 40 százalékra nőtt az újrahasznosított műanyag felhasználásának az aránya, és a technológiai újításoknak hála teljes mértékben újrahasznosításra készek. A márka elkötelezett az iránt, hogy 2025-re az összes általa gyártott termék csomagolásának több mint 95 százaléka újrahasznosításra alkalmas legyen, és dolgozik a 100 százalékos arány elérésén.

ÍRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE


Kapcsolódó CIKKEK