A Virgin Atlantic Európa és Amerika között elsőként repült olyan utasszállítóval, amelyet csak fenntartható üzemanyaggal tankoltak fel.
A légitársaság Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépe London-Heathrow-ról ment a New York-i JFK repülőtérre, csak fenntartható üzemanyaggal (SAF) megtankolva. A VS 100-as járatszámmal közlekedő gép tesztjelleggel ment, utasokat és árut nem szállított, mert a hatóságok egyelőre legfeljebb 50-50 százalékban hagyományos üzemanyaggal keverve engedélyezik kereskedelmi járatokon a SAF használatát.

A most alkalmazott SAF egyedülálló kétkomponensű keverék volt: 88 százalékban HEFA, azaz hidroprocesszált észterek és zsírsavak, amit az AirBP biztosított, valamint 12 százalékban a Marathon Petroleum Corporation leányvállalata, a Virent által gyártott szintetikus kerozin.
Az alternatív üzemanyag használatával akár 70 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás a teljes életciklusra vetítve. A légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2-3 százalékáért felelős, a SAF kulcsszerepet játszik az emisszió csökkentésében, mivel a hidrogénalapú meghajtás az iparágban csak évtizedek múlva terjedhet el.

A fenntartható repülőgép-üzemanyag, 3-5-ször drágább, mint a hagyományos fosszilis termék, emellett kevés áll belőle rendelkezésre, ugyanis a termelése a világszerte felhasznált üzemanyag-mennyiség mindössze 0,1 százalékát teszi ki.
A Virgin Atlantic a történelmi repüléssel demonstrálta, hogy a SAF akár keverésmentes használata lehetséges transzatlanti útvonalon közlekedő kereskedelmi repülőgépeken is, valamint azt, hogy ha a gyártók és az államok biztosítják a kínálatot, akkor a légitársaságok készek használni az alternatív kerozint a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében – írta az airportal.hu.